Monday 6 June 2011

My very First Post To Shazral@Blog (Teluk Kemang, Port Dickson Beach)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kawan2 semua. Ini adalah post yg pertama saya dalam blog ni. Gambar ini saya ambil di Port Dickson, Negeri Sembilan bersama adik saya (Azraf) dan kawan saya (Redza). Sebenarnya kami nak cari pantai yg banyak foreground untuk dimuatkan dalam gambar seascape saya. Tapi apakan daya, masa kami pergi hari tu hari cuti sekolah, maka ramailah manusia atas pantai PD ni. So setiap lorong menghala ke pantai kitorang redah. tapi semuanya ramai manusia. Masa makin suntuk, matahari dah mula nak terbenam. apa lagi kitorang redah je masuk lorong kecik menghala ke pantai, alhamdulillah, jumpa satu pantai ni, orang tak berapa ramai, tapi boleh la untuk kami semua melepaskan gian depan pantai he he he .  Dalam kedua gambar ni saya guna 2 filter, Yg petama saya pakai Hoya ND400, dan dilapik jugak dengan Lee Filers 0.9 Soft Grad kat depan hoya. so jadilah hasilnya macam gambar dibawah ni......


Location: Pantai Teluk Kemang, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

Exif data

Camera: Canon EOS 5D Mark ii
Lens: EF 17-40mm f4 L USM + Lee Filters 0.9 Soft Grad + Hoya NDx400
Filter: Lee Filters (0.9 Soft Grad ND)
Exposure: 30sec
Aperture: f/13.0
Focal Length: 20mm
ISO Speed: 100
Exposure Bias: 0 EV

Perhatian /Attention ! 
1) Pada sesiapa yg mahu pakai gambar saya bolehlah email saya di kpcdc@yahoo.com jangan curi2 ya... DOSA tau :)
2) Semua hasil kerja fotografi saya tiada dalam bentuk HDR, DRI atau blended images , Semuanya adalah dalam bentuk sekeping Jpeg.
3) None of my photos are HDR, DRI or blended images , All are in single Jpeg
    Shazral / © All rights reserved

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



    Location: Pantai Teluk Kemang, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

    Exif data

    Camera: Canon EOS 5D Mark ii
    Lens: EF 17-40mm f4 L USM + Lee Filters 0.9 Soft Grad + Hoya NDx400
    Filter: Lee Filters (0.9 Soft Grad ND)
    Exposure: 4sec
    Aperture: f/22.0
    Focal Length: 17mm
    ISO Speed: 50
    Exposure Bias: 0 EV

    None of my photos are HDR, DRI or blended images , All are in single Jpeg.

    Perhatian /Attention ! 
    1) Pada sesiapa yg mahu pakai gambar saya bolehlah email saya di kpcdc@yahoo.com jangan curi2 ya... DOSA tau :)
    2) Semua hasil kerja fotografi saya tiada dalam bentuk HDR, DRI atau blended images , Semuanya adalah dalam bentuk sekeping Jpeg.
    3) None of my photos are HDR, DRI or blended images , All are in single Jpeg
      Shazral / © All rights reserved

      No comments:

      Post a Comment