Tuesday 7 June 2011

Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur

Hi kawan-kawan. kali ni saya nak post gambar long exposure di Taman Tasik Titiwangsa. Gambar ni saya ambil waktu saya tengah picnic dengan keluarga sebelah isteri. Saya ingatkan hari tu tak nak shot landscape, nak shot gambar keluarga je. tapi bila langit membiru awan pon lawa, so saya pergi ke kereta dan terus dapatkan tripod buruk saya. Pelik orang tengok saya shot tengah hari pakai tripod, pegang pon bolehkan. Tapi saya nak buat long exposure dengan menggunakan Filter Hoya ND400 (Untuk long exposure) dan Lee Filters 0.9 Soft Grad (Untuk Timbulkan Awan). Maka terhasillah gambar yg indah ini. Yang paling best lagi lepas shot, pekena plak cendol tepi jalan pehhhhhh meleleh !

Location: Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur, Malaysia

Exif data

Camera: Canon EOS 5D Mark ii
Lens: EF 17-40mm f4 L USM + Lee Filters 0.9 Soft Grad + Hoya NDx400
Filter: Lee Filters (0.9 Soft Grad ND)
Exposure: 25sec
Aperture: f/18.0
Focal Length: 29mm
ISO Speed: 50
Exposure Bias: 0 EV

Perhatian /Attention ! 
1) Pada sesiapa yg mahu pakai gambar saya bolehlah email saya di kpcdc@yahoo.com jangan curi2 ya... DOSA tau :)
2) Semua hasil kerja fotografi saya tiada dalam bentuk HDR, DRI atau blended images , Semuanya adalah dalam bentuk sekeping Jpeg.
3) None of my photos are HDR, DRI or blended images , All are in single Jpeg
    Shazral / © All rights reserved

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Location: Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur, Malaysia

    Exif data

    Camera: Canon EOS 5D Mark ii
    Lens: EF 17-40mm f4 L USM + Lee Filters 0.9 Soft Grad + Hoya NDx400
    Filter: Lee Filters (0.9 Soft Grad ND)
    Exposure: 0.1 sec (1/10)
    Aperture: f/22.0
    Focal Length: 17mm
    ISO Speed: 50
    Exposure Bias: 0 EV

    None of my photos are HDR, DRI or blended images , All are in single Jpeg.

    Perhatian /Attention ! 
    1) Pada sesiapa yg mahu pakai gambar saya bolehlah email saya di kpcdc@yahoo.com jangan curi2 ya... DOSA tau :)
    2) Semua hasil kerja fotografi saya tiada dalam bentuk HDR, DRI atau blended images , Semuanya adalah dalam bentuk sekeping Jpeg.
    3) None of my photos are HDR, DRI or blended images , All are in single Jpeg
      Shazral / © All rights reserved



      No comments:

      Post a Comment